مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

تعلل دولت باعث سرگردانی مدیران و مردم شده است
انتصاب مسئولان حق دولت است، باید کسی را که می‌تواند کار کند، تثبیت کنند و در مورد کسانی که با سلیقه دولت و برنامه‌های آن همخوانی ندارند، تجدید‌نظر کنند. این مهم باید هرچه زود‌تر انجام شود تا مدیران از بلاتکلیفی بیرون آیند و پاسخگوی مردم باشند. ‌هم‌اکنون مدیران برنامه مشخصی ندارند و نمی‌دانند چه کار می‌خواهند بکنند.
 

وضعیت کنونی کشور به لحاظ تغییر قدرت و ریاست قوه مجریه بلاتکلیفی است، معمولا زمانی که دولت تغییر پیدا می‌کند، چنین حالتی پیش می‌آید‌ که تا اندازه‌ای‌ طبیعی به نظر می‌رسد، اما وقتی این گذر زمانی طولانی شود، دیگر حالت طبیعی خود را از دست می‌دهد و وارد فاز جدیدی می‌شود.

به گزارش «تابناک»، اکنون بیش از شصت روز از زمان استقرار دولت می‌گذرد، ولی هنوز تکلیف بسیاری از پست‌های کلیدی مشخص نشده و بیشتر مدیران گذشته، عملا به کار خود پایان داده‌اند، در حالی که هنوز مدیران جدید‌ مستقر نشده‌اند و این باعث سرگردانی مردم شده است.

بنا بر این گزارش، روند موجود در سیاست داخلی، این ایده را که «دولت روحانی، به‌‌ همان اندازه که در سیاست خارجی و دیپلماسی بین‌المللی قوی است در حل مشکلات داخلی ظعیف» را تقویت می‌کند‌ و ادامه این روند در حال وارد کردن خسارت و هدر رفتن وقت است.

الله‌وردی دهقان در این باره ‌و در ارزیابی خود از عملکرد دولت در‌ کشور گفت: در حال گذار بین دو دولت هستیم، اما دولت نباید بیش از این تعلل کند. در بیشتر استان‌ها و شهرستان‌ها، ادارات و سازمان‌ها بلاتکلیفند و دچار روزمرگی شده‌اند. مدیران استان‌ها به ویژه استانداران باید هر چه زودتر برگزیده شوند. انتصاب مسئولان حق دولت است، باید کسی را که می‌تواند کار کند، تثبیت ‌و در مورد کسانی که با سلیقه دولت و برنامه‌های آن همخوانی ندارند، تجدید‌نظر کنند. این مهم باید هر چه زود‌تر انجام شود تا مدیران از بلاتکلیفی بیرون آیند و پاسخگوی مردم باشند.

وی افزود: اکنون مدیران برنامه مشخصی ندارند و نمی‌دانند می‌خواهند چه کار بکنند. برنامه ریزی‌های کلی باید سریع‌تر انجام ‌و در راستای تحقق اهداف دولت و برنامه‌های آن، افراد نیز تعیین شوند تا بتوانیم در راستای توسعه کشور و رفع مشکلات مردم گام برداریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: تعلل در انتخاب مسئولان، باعث شده است که مشکلات حل نشده بمانند. این موضوع را به رئیس جمهور و وزیر نیز گفته‌ام که کار‌ها در منطقه تعطیل است و سریع‌تر تصمیم بگیرند تا افراد جدید کارهایی برای رفع مشکلات مردم انجام دهند.

همچنین نماینده ورزقان در مورد مناطق زلزله‌زده حوزه انتخابیه خود گفت: از سال گذشته، بنیاد مسکن برای ساخت و ساز ورود کرد و کار‌ها خوب پیش رفته است؛ هرچند در برخی روستا‌ها که باید جابجا می‌شدند، کاری نکرده‌اند.

وی افزود: دوره گذار دولت باعث شد که مسئولان مربوطه دلسرد شوند و چون می‌دانند باید بروند، کاری انجام نمی‌دهند. بنیاد مسکن افزون بر بودجه‌ای که برای بازسازی مناطق زلزله‌زده دریافت کرده از مردم نیز خواسته پنج میلیون تومان بپردازند تا از طرف آن‌ها از مؤسسات وام بگیرند و مردم وام‌ها را پرداخت کنند. این کار خلاف قانون است و دارند از این فضا سوءاستفاده می‌کنند. مصوبه دولت برای خانه‌های ۶۰ متری، ۱۶ میلیون تومان بود و این خانه‌ها را هم تا مرحله سفت کاری کامل کرده‌اند و به همین صورت به مردم تحویل داده‌اند. اینکه مردم را ‌در فشار گذارند، انصاف نیست.

این نماینده افزود: دولت گفته بود که دو ماهه منطقه را بازسازی می‌کند، اما هم‌اکنون بیشتر مردم ورزقان‌ در کانکس زندگی می‌کنند و ‌نزدیک ۲۰ درصد توانسته‌اند سرپناهی برای خود بسازند. در رابطه با زیر‌ساخت‌ها نیز هیچ کاری ‌نشده است. شبکه‌های آب، برق، گاز و معابر و جاده‌ها در روستا‌ها و شهر‌ها از بین رفته ‌و چهره زلزله‌زده منطقه همچنان نمایان است. از نظر ساخت منازل روستایی بد عمل نشد، ولی مشکلات بیشتر از آن است که بتوان آن را در ‌دو ماه و یا یک سال حل کرد.

دهقان در مورد تحرکات بین‌المللی دولت نیز گفت: دولت به دنبال حماسه سیاسی‌‌ که اتفاق افتاد، توفیقات بین‌المللی خوبی داشت. دیوار بی‌اعتمادی بین ایران و غرب به ویژه امریکا در حال کوتاه شدن است و این را می‌توان به فال نیک گرفت. البته لازم است هوشمندی لازم را داشت تا آنچه را غرب نتوانست با فشارهای بین‌المللی، تحریم و تهدیدات ‌نظامی به دست آورد، از راه مذاکره به دست آورد.

این نماینده در پایان تأکید کرد: مسئولان ما و طرف‌های غربی و امریکایی باید توجه داشته باشند که بازی برد ـبرد است که می‌تواند این دیوار بی‌اعتمادی را از میان ببرد و با حفظ منافع دو طرف می‌توان آرامش و صلح منطقه‌ای و جهانی را تضمین کرد و مسائلی را که بین جهان اسلام و غرب بوده، حل و فصل کرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 869 زمان: 19:19 تاريخ: جمعه 19 مهر 1392برچسب:تعلل دولت باعث سرگردانی مدیران و مردم شده است , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت